Cosmin Dragoste

ISBN:

978-973-1780-76-4

An de apariţie: 2008
Nr. de pagini: 160
Prezentare:

Volumul se doreşte a fi sinteză a unei activităţi publicistice de peste 6 ani, de preocupări aproape exclusive cu literatura de limbă germană din Europa. Este reunirea unor abordări diferite, pe paliere interpretative variate, apropiate de numitorul comun care este dorinţa de familiarizare a publicului cu literatura de limbă germană. Mai ales zona de sud a României, lipsită acut de o influenţă germană directă, resimte un asemenea volum, în care să se concentreze studii publicate de-a lungul timpului în reviste precum Mozaicul, Scrisul Românesc, Revista de marţi, Argos, LAMA, Pasager etc.
Spectrul abordat ar fi unul extrem de generos: de la Heinrich Böll, Franz Kafka, Wolfgang Borchert, Max Frisch, la Werner Schwab, Günter Grass, Elfriede Jelinek, Paula Köhlmeier, Chsristine Langer, Michael Krüger, Felix Mitterer etc. O altă parte ar fi constituită din studii dedicate literaturii de limbă germană de pe teritoriul extins al României: de la scriitorii bucovineni care au trecut prin experienţa lagărelor naziste (Paul Celan, Rose Ausländer, Immanuel Weissglas, Alfred Margul-Sperber, Isak Weissglas, Klara Schächter, Mirijam Korber), la actuali autori rezidenţi de ani buni în Germania, adevărate personalităţi pe plan european (Herta Müller, Richard Wagner, William Totok, Helmuth Frauendorfer, Franz Hodjak, Claus Stephani, Cătălin Dorian Florescu, Werner Söllner sau cei dispăruţi: Rolf Bossert, Anemone Latzina).
Acest „colaj“, acest „mix“ pe grefă literară de limbă germană reprezintă un util exerciţiu de orientare spre un alt spaţiu cultural, deschiderea, măcar la nivel de receptare, spre un teritoriu care, întotdeauna, a ştiut să ofere direcţii de dezvoltare.

Pe stoc: Da