Ion Barbu - "Cosmologia jocului secund"-302 - 42-Avangarda & Transdisciplinaritate - Editura AIUS
Sunteti aici:Carti Avangarda & Transdisciplinaritate Ion Barbu - Cosmologia „Jocului secund"
Info: Browserul dumneavoastra nu accepta cookies. Pentru a utiliza toate facilitatile magazinului, va rugam sa activati cookies.
PrinteazaTrimite e-mail
Introducere în psihologia pedagogicăIon Caraion. Sfârşitul continuu. Vol I. Poezia
Ion Barbu - Cosmologia „Jocului secund"
Mareste imaginea

Ion Barbu - Cosmologia „Jocului secund"

12.00 RON

Avangarda & Transdisciplinaritate
Pune o intrebare despre acest produs

 

Autor:

Basarab Nicolescu

ISBN: 978-606-562-362-0
An de apariţie: 2013
Format: A5
Nr. de pagini: 200
Opinii critice:

„Cartea lui Basarab Nicolescu despre poezia lui Ion Barbu a reprezentat încă de la prima ediţie (1968) un moment de cotitură în exegeza barbiană. Pentru prima dată în critica românească, Basarab Nicolescu demonstrează cum imaginarul poetic barbian se structurează în jurul a trei miteme (Oglinda, Nunta şi Soarele) punând în analogie discursul poetic cu armonia precisă a unei teoreme”.

Petrişor Militaru

Prezentare:

Semnalând „unitatea structurală, indestructibilă” a vo­lumului Joc secund şi „setea de completitudine” cu obâr­şii în „cultul matematicilor”, Basarab Nicolescu for­mulează ipoteza construcţiei poemelor prin analogie cu edificarea teoremelor, proces care însă nu trebuie înţeles „vulgar, ca o impunere a univocităţii pe un tărâm ce este, prin definiţie, al ambiguului”, ci ca sinteză a intelectului şi sensibilităţii.

Automorfismul universului liric/ axio­matic astfel descris este susţinut, la nivelul conţi­nuturilor, de o simbolistică ternară – Mitul Oglinzii, Mitul Nunţii şi Mitul Soarelui – care „constituie «aura» tuturor poemelor, cântecul inefabil, dar inteligibil al «Jocului secund».” Revelând chroma corespunzătoare – Albastru, Verde, Galben –, obţinută, la rându-i, prin taina „exhaustiei”, aceste mituri (nu-şi epuizează, ci) îşi poten­ţează forţa semnificantă: luxurianţa aulică a culorilor minţii sporeşte valenţele afectului, la fel cum jocul lumii îşi dobândeşte puritatea, prin oglindire, în apele mântuite ale spiritului.

Pompiliu Crăciunescu

Cuprins:

Terţul tainic inclus ELGAHEL, de Pompiliu Crăciunescu • Prolog •Geometrie sau (şi) poezie? (univocitate şi ambiguitate) •„Alfabetul prismatic” al poeziei • Termen ştiinţific şi sugestie poetică • Mitul Oglinzii • Distincţii necesare între „joc” şi „joc secund” • Noul Narcis • Infinit şi infinitezimal (Marginalii la un studiu barbian asupra poeziei lui Rimbaud)• Mitul Nunţii •„Devenirea” spiritului („nunţile necesare”) • Nostalgia „increatului” • Mitul Soarelui • Sensul barbian al Luceafărului • Soarele şi spaţiul poetic al Oglinzii. Culorile- simbol • Pentru mai dreapta cinstire a lumii lui Anton Pann Sentimentul erotic în „Joc secund” • Mercur – întruchipare androginiă a spiritului. Grotesc şi baladesc în „Joc secund” • Virtuţile universale ale magicului • Umanismul barbian Destinul universal al „Jocului secund” • Afinităţi elective (Eminescu, Blaga, Barbu) • Reflecţii finale asupra metodei poetice barbiene • Perspectivă • Bibliografie Ecouri în presă la apariţia primei ediţii

 


Disponibilitate

Acest produs nu este disponibil in prezent.
De obicei se expediaza in :

not_available.gif


Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează