Despre memorie. Studii originale de psihologie pedagogică-598 - 21-NOUTATI - Editura AIUS
Sunteti aici:Carti NOUTATI Despre memorie. Studii originale de psihologie pedagogică
Info: Browserul dumneavoastra nu accepta cookies. Pentru a utiliza toate facilitatile magazinului, va rugam sa activati cookies.
PrinteazaTrimite e-mail
Despre libertatea muzicii și muzica libertățiiDespre modestie
Despre memorie. Studii originale de psihologie pedagogică
Mareste imaginea

Despre memorie. Studii originale de psihologie pedagogică

30.00 RON

NOUTATI
Pune o intrebare despre acest produs

 

Autor:

Ștefan Velovan

  Ediție critică, studiu introductiv, note și comentarii de Adrian Michiduță
ISBN: 978-606-092-169-1
An de apariţie: 2024
Format: 13 x 20 cm.
Nr. de pagini: 106
Prezentare:
    Lucrarea Despre memorie. Studii originale de psihologie pedagogică a reputatului psihopedagog Ştefan Velovan (1852-1932) a văzut lumina tiparului la Craiova, acum mai bine de un secol unde el era profesor la Şcoala Normală de Băieţi.
Urmând linia lui Herbart, Ştefan Velovan a menţinut legile asocierii la baza vieţii sufleteşti, considerând că fără existenţa lor psihologia nu poate deveni o ştiinţă în sensul pozitiv al cuvântului, adică o ştiinţă de legi.
   Psihologul Ştefan Velovan defineşte memoria ca fiind „acea facultate sufletească sau acea putere a sufletului în care ideile produse sunt păstrate până la reproducere. Memoria începe de când se produc ideile. [Acestea] se păstrează în subconştient şi se sfârşesc prin reproducerea lor în conştient”. În ceea ce priveşte memoria, el a stabilit patru feluri de memorii: 1) Memoria deosebitoare sau analitică;  2) Memoria asemănătoare sau sintetică; 3) Memoria cuprinzătoare şi credincioasă, şi 4) Memoria uşoară şi trainică. În această taxonomie a memoriilor, Velovan era convins că „se cuprind toate exerciţiile memoriale,  judicioase (adică inteligente) şi mecanice, psihologiceşte posibile, pentru ca memoria să se poată cultiva în mod desăvârşit”.     
     Folosirea memorării logice se bazează pe înţelegerea relaţiilor raţionale, a cauzalităţii, a legilor, înlăturând învăţarea formală, în sensul că prin ea se memorează atât forma verbală, cât şi conţinutul logic, este eficientă şi mult mai necesară decât cea mecanică. În memorarea logică, gândirea este foarte activă, realizând asocieri între date şi integrarea lor în sisteme de cunoştinţe, priceperi şi deprinderi care pentru elev nu va mai degenera în rutina ordinară, formalistă a imitaţiilor neînţelese.
 
Adrian Michiduţă

 

 


Disponibilitate

Pe stoc: Da

De obicei se expediaza in :

In stoc


Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează